МОДЕЛЬ СПІВПРАЦІ НАУКОВОГО КЕРІВНИКА ТА АСПІРАНТА В ПРОЦЕСІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЗА МЕТОДИКОЮ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Igor M. Kozubtsov Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2015-24-3-133-140

Ключові слова:

модель, співпраця, науковий керівник, аспіранта, ад’юнкт, процес, науково- педагогічний супровід, система, вища військова освіта.

Анотація

У статті автором обґрунтовано модель співпраці наукового керівника та аспіранта в процесі науково-педагогічного супроводу у системи вищої військової освіти. Результат дослідження є складовою частиною дисертаційного дослідження, яке відповідає паспорту наукової спеціальності 13.00.04 – “Теорія і методика професійної освіти”. Ядром методики розвитку є педагогічна технологія науково-педагогічного супроводження аспірантів (ад’юнктів). На відміну від відомого супроводу в технологію закладено якісний змісту, психолого-педагогічні та мотиваційні підходи. В запропонованому науково-педагогічному супроводженні аспірантів визначено стратегію реагування наукового керівника на результат навчально-пізнавальної діяльності аспіранта (ад’юнкта). Внаслідок цього реалізується розвивальний процес аспіранта (ад’юнкта), а отже набуття ним професійної компетентності. Елементом наукової новизни є модель взаємодії та стратегії реагування, що націлені на забезпечення професійного розвитку аспірантів. В результаті застосування педагогічної моделі зросте соціально- економічний ефект від впровадження отриманих результатів шляхом покращення показника навчання.

Біографія автора

Igor M. Kozubtsov, Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації

канд. техн. наук, с.н.с.

Посилання

Kozubtsov I.M. (2014) [Kontseptsiia rozvytku metodolohichnoi kompetentnosti aspiranta viiskovoho vyshchoho navchalnoho zakladu], [Elektronnyi resurs], Visnyk Nats. akad. Derzh. prykordon.sluzhby Ukrainy im. B. Khmelnytskoho, No 1, Rezhym dostupu URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vnadps.pdf.

Ananev B.G. (1980) [Izbrannyie psihologicheskie trudyi: v 2 t], Akad. ped. nauk SSSR, Moscow, Pedagogika, (Trudyi deystvitelnyih chlenov i chlenov-korrespondentov Akad. ped. nauk SSSR) T.1, pod red. A.A. Bodaleva, B.F. Lomova; sost. V.P. Lisenkova, 229 p.

Bednyiy B.I., Mironos A.A. (2008) [Podgotovka nauchnyih kadrov v vyisshey shkole. Sostoyanie i tendentsii razvitiya aspiranturyi: monografiya], Nizhniy Novgorod: Izd-vo NNGU, 219 p.

Disterveg A. [Plohoy uchitel prepodnosit istinu, horoshiy uchit eYo nahodit] [Elektronnyiy resurs], Sidorov S.V. Sayt pedagogaissledovatelya, Rezhim dostupu URL: http://sisv.com/board/9-1-0-12.

Kozubtsov I.N., Tarshilova L.S., Kozubtsova L.M. (2015) [Teoriya i praktika razvitiya innovatsionnyih sposobnostey u nauchno-pedagogicheskih rabotnikov: monografiya], Uralsk: RGKP “ZapadnoKazahstanskiy agrarno-tehnicheskiy universitet im. Zhangir hana”, 192 p., ISBN 978-601-7543-30-3.

Mayer R.V. (2013) [Kiberneticheskaya pedagogika: Imitatsionnoe modelirovanie protsessa obucheniya], Glazov: GGPI, 138 p.

Kozubtsov I.N., Marakhovsjkyj L.F. (2014) [Pidghotovka aspirantiv: metodychni rekomendaciji shhodo samostijnoji pidghotovky aspirantiv za specialjnistju 05.13.05 – “Komp'juterni systemy ta komponenty”], Kyiv, DETUT, 165 s.

Markov M. (1978), Teoriya sotsialnogo upravleniya, Moscow, ID “Vilyams”, 188 p.

Podlasyiy I.P. (1999) Pedagogika, Moscow, Vlados, (Uchebnoe posobie dlya vuzov) 568 p.

Ryabkova N.G. (2012) [Nauchno-pedagogicheskoe soprovozhdenie issledovatelskoy deyatelnosti aspirantov v usloviyah postoyanno deystvuyuschego metodologicheskogo seminara], Elektronnyiy zhurnal “Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta”, seriya Pedagogika, No 4, pp. 106–111.

Solodova E.A. (2012) [Novyie modeli v sisteme obrazovaniya: Sinergeticheskiy podhod. Uchebnoe posobie], Predisl. G.G. Malinetskogo, Moscow, Knizhnyiy dom “LIBROKOM”, 344 p. (Sinergetika: ot proshlogo k buduschemu. №56; Buduschaya Rossiya), ISBN 978-5-397- 02470-9.

Kozubtsov I.N., Tarshilova L.S. (2014) [Organizatsiya nauchnoy rabotyi molodogo uchenogo: uchebno-metodicheskoe posobie], Uralsk: RGKP “ZapadnoKazahstanskiy agrarno-tehnicheskiy universitet im. Zhangir hana”, 103 p.

Yaghupov V.V. (2000) [Kontrol yak metod navchannya], Zb. nauk. pr. VIyskovogo gumanItarnogo Institutu NAOU, No 3(16), pp.68–74.

Jaghupov V.V. (2000) [Metody navchannja vijsjkovosluzhbovciv] Zb. nauk. pr. Vijsjkovogho ghumanitarnogho instytutu NAOU, No 4(17), pp. 80–85.

Jaghupov V.V. (2001) [Metodologhichni osnovy vprovadzhennja informacijnykh tekhnologhij navchannja u navchaljnyj proces], Informatyka ta komp'juterno orijentovani tekhnologhiji navchannja: Zb. nauk. pr. vseukr. nauk.-prakt. konf., Kyiv, Pedaghoghichna dumka, pp. 120–122.

Jaghupov V.V. (2002) [Modeljuvannja vijsjkovo-navchaljnogho procesu], Psykhologho-pedaghoghichni osnovy ghumanizaciji navchaljnovykhovnogho procesu v shkoli i vuzi: Materialy mizhnar. nauk.- prakt. Konf., Rivne: Volynsjke obereghy, Vyp. 3, pp.155–158.

Jaghupov V.V. (2000) [Naochni metody navchannja vijsjkovosluzhbovciv], Teoretychni pytannja osvity ta vykhovannja: Zb. nauk. pr., Za zagh. red. akademika APN Ukrajiny Jevtukha M.B., ukladach O.V. Mykhajlychenko, Kyiv, VC KDLU, Vyp. 9, pp.94–98.

Yakunin V.A. (2000) Pedagogicheskaya psihologiya: Ucheb. posobie - 2-e izd. SPb.: Izd-vo V.A. Mihaylova, 349 p.

Kozubtsov I.N. (2014) [Obgruntuvannja dostovirnosti teoriji rozvytku metodologhichnoji kompetentnosti u aspirantiv na osnovi problemno-dijaljnisnogho pidkhodu], Zbirnyk naukovykh pracj „Vijsjkova osvita” Nacionaljnogho universytetu oborony Ukrajiny No 2 (30), pp. 159–168.

Kozubtsov I.N. (2015) [Rol metodiki professionalnogo razvitiya aspirantov v ih uchebno-poznavatelnoy deyatelnosti pri prinyatii reshenii], Mezhdunarodnaya nauchno-prakticheskaya konferentsiya, posvyaschennaya 20-letiyu Konstitutsii Respubliki Kazahstan i Assamblei naroda Kazahstana “Nauka i obrazovanie XXI veka: opyit i perspektivyi” (22-23 sentyabrya 2015 goda), Zapadno-Kazahstanskiy agrarnotehnicheskiy universitet im. Zhangir hana. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu URL: http://www.wkau.kz/index.php/kz/vospitatelnaya-isotsialnaya-rabota/videoteka/item/83-konferenzia-zkatu- 2015100415.

Polozhennja pro pidghotovku naukovopedaghoghichnykh i naukovykh kadriv. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrajiny vid 1 bereznja (1999), p. 309. [Elektronnyj resurs], Verkhovna Rada Ukrajiny, Rezhym dostupu URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/309-99-p.

Pro zatverdzhennja Instrukciji pro orghanizaciju pidghotovky naukovo-pedaghoghichnykh i naukovykh kadriv u Zbrojnykh Sylakh Ukrajiny. Nakaz Ministra oborony Ukrajiny, Ministra osvity i nauky Ukrajiny #194/265 vid 30.06.2000. [Elektronnyj resurs], Verkhovna Rada Ukrajiny, Rezhym dostupu URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0433-00.

Kozubtsov I.N. (2012) [Nacionaljni osoblyvosti ta perspektyvni pryncypy udoskonalennja system pidghotovky i atestaciji vchenykh v konteksti Bolonsjkogho procesu], Visnyk Ghlukhivsjkogho nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka: zb. nauk. Pracj, Vyp. 20., pp. 50–54.

Kozubtsov I.N. (2014) [Algoritm nauchno-pedagogicheskoy tehnologii soprovozhdeniya razvitiya metodologicheskoy kompetentnosti u aspirantov v usloviyah uchebno-vospitatelnogo protsessa vyisshego voennogo obrazovaniya], Problemyi sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniya. Ser.: Pedagogika i psihologiya, Sb. Statey, Vyip. 45, Ch.5, pp. 147–155, ISSN 2311-1305.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-30

Номер

Розділ

Інтерактивні моделі розвитку науково-освітнього простору у сфері безпеки та оборони