МОДЕЛЬ СПІВПРАЦІ НАУКОВОГО КЕРІВНИКА ТА АСПІРАНТА В ПРОЦЕСІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЗА МЕТОДИКОЮ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2311-7249/2015-24-3-133-140Ключові слова:
модель, співпраця, науковий керівник, аспіранта, ад’юнкт, процес, науково- педагогічний супровід, система, вища військова освіта.Анотація
У статті автором обґрунтовано модель співпраці наукового керівника та аспіранта в процесі науково-педагогічного супроводу у системи вищої військової освіти. Результат дослідження є складовою частиною дисертаційного дослідження, яке відповідає паспорту наукової спеціальності 13.00.04 – “Теорія і методика професійної освіти”. Ядром методики розвитку є педагогічна технологія науково-педагогічного супроводження аспірантів (ад’юнктів). На відміну від відомого супроводу в технологію закладено якісний змісту, психолого-педагогічні та мотиваційні підходи. В запропонованому науково-педагогічному супроводженні аспірантів визначено стратегію реагування наукового керівника на результат навчально-пізнавальної діяльності аспіранта (ад’юнкта). Внаслідок цього реалізується розвивальний процес аспіранта (ад’юнкта), а отже набуття ним професійної компетентності. Елементом наукової новизни є модель взаємодії та стратегії реагування, що націлені на забезпечення професійного розвитку аспірантів. В результаті застосування педагогічної моделі зросте соціально- економічний ефект від впровадження отриманих результатів шляхом покращення показника навчання.Посилання
Kozubtsov I.M. (2014) [Kontseptsiia rozvytku metodolohichnoi kompetentnosti aspiranta viiskovoho vyshchoho navchalnoho zakladu], [Elektronnyi resurs], Visnyk Nats. akad. Derzh. prykordon.sluzhby Ukrainy im. B. Khmelnytskoho, No 1, Rezhym dostupu URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vnadps.pdf.
Ananev B.G. (1980) [Izbrannyie psihologicheskie trudyi: v 2 t], Akad. ped. nauk SSSR, Moscow, Pedagogika, (Trudyi deystvitelnyih chlenov i chlenov-korrespondentov Akad. ped. nauk SSSR) T.1, pod red. A.A. Bodaleva, B.F. Lomova; sost. V.P. Lisenkova, 229 p.
Bednyiy B.I., Mironos A.A. (2008) [Podgotovka nauchnyih kadrov v vyisshey shkole. Sostoyanie i tendentsii razvitiya aspiranturyi: monografiya], Nizhniy Novgorod: Izd-vo NNGU, 219 p.
Disterveg A. [Plohoy uchitel prepodnosit istinu, horoshiy uchit eYo nahodit] [Elektronnyiy resurs], Sidorov S.V. Sayt pedagogaissledovatelya, Rezhim dostupu URL: http://sisv.com/board/9-1-0-12.
Kozubtsov I.N., Tarshilova L.S., Kozubtsova L.M. (2015) [Teoriya i praktika razvitiya innovatsionnyih sposobnostey u nauchno-pedagogicheskih rabotnikov: monografiya], Uralsk: RGKP “ZapadnoKazahstanskiy agrarno-tehnicheskiy universitet im. Zhangir hana”, 192 p., ISBN 978-601-7543-30-3.
Mayer R.V. (2013) [Kiberneticheskaya pedagogika: Imitatsionnoe modelirovanie protsessa obucheniya], Glazov: GGPI, 138 p.
Kozubtsov I.N., Marakhovsjkyj L.F. (2014) [Pidghotovka aspirantiv: metodychni rekomendaciji shhodo samostijnoji pidghotovky aspirantiv za specialjnistju 05.13.05 – “Komp'juterni systemy ta komponenty”], Kyiv, DETUT, 165 s.
Markov M. (1978), Teoriya sotsialnogo upravleniya, Moscow, ID “Vilyams”, 188 p.
Podlasyiy I.P. (1999) Pedagogika, Moscow, Vlados, (Uchebnoe posobie dlya vuzov) 568 p.
Ryabkova N.G. (2012) [Nauchno-pedagogicheskoe soprovozhdenie issledovatelskoy deyatelnosti aspirantov v usloviyah postoyanno deystvuyuschego metodologicheskogo seminara], Elektronnyiy zhurnal “Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta”, seriya Pedagogika, No 4, pp. 106–111.
Solodova E.A. (2012) [Novyie modeli v sisteme obrazovaniya: Sinergeticheskiy podhod. Uchebnoe posobie], Predisl. G.G. Malinetskogo, Moscow, Knizhnyiy dom “LIBROKOM”, 344 p. (Sinergetika: ot proshlogo k buduschemu. №56; Buduschaya Rossiya), ISBN 978-5-397- 02470-9.
Kozubtsov I.N., Tarshilova L.S. (2014) [Organizatsiya nauchnoy rabotyi molodogo uchenogo: uchebno-metodicheskoe posobie], Uralsk: RGKP “ZapadnoKazahstanskiy agrarno-tehnicheskiy universitet im. Zhangir hana”, 103 p.
Yaghupov V.V. (2000) [Kontrol yak metod navchannya], Zb. nauk. pr. VIyskovogo gumanItarnogo Institutu NAOU, No 3(16), pp.68–74.
Jaghupov V.V. (2000) [Metody navchannja vijsjkovosluzhbovciv] Zb. nauk. pr. Vijsjkovogho ghumanitarnogho instytutu NAOU, No 4(17), pp. 80–85.
Jaghupov V.V. (2001) [Metodologhichni osnovy vprovadzhennja informacijnykh tekhnologhij navchannja u navchaljnyj proces], Informatyka ta komp'juterno orijentovani tekhnologhiji navchannja: Zb. nauk. pr. vseukr. nauk.-prakt. konf., Kyiv, Pedaghoghichna dumka, pp. 120–122.
Jaghupov V.V. (2002) [Modeljuvannja vijsjkovo-navchaljnogho procesu], Psykhologho-pedaghoghichni osnovy ghumanizaciji navchaljnovykhovnogho procesu v shkoli i vuzi: Materialy mizhnar. nauk.- prakt. Konf., Rivne: Volynsjke obereghy, Vyp. 3, pp.155–158.
Jaghupov V.V. (2000) [Naochni metody navchannja vijsjkovosluzhbovciv], Teoretychni pytannja osvity ta vykhovannja: Zb. nauk. pr., Za zagh. red. akademika APN Ukrajiny Jevtukha M.B., ukladach O.V. Mykhajlychenko, Kyiv, VC KDLU, Vyp. 9, pp.94–98.
Yakunin V.A. (2000) Pedagogicheskaya psihologiya: Ucheb. posobie - 2-e izd. SPb.: Izd-vo V.A. Mihaylova, 349 p.
Kozubtsov I.N. (2014) [Obgruntuvannja dostovirnosti teoriji rozvytku metodologhichnoji kompetentnosti u aspirantiv na osnovi problemno-dijaljnisnogho pidkhodu], Zbirnyk naukovykh pracj „Vijsjkova osvita” Nacionaljnogho universytetu oborony Ukrajiny No 2 (30), pp. 159–168.
Kozubtsov I.N. (2015) [Rol metodiki professionalnogo razvitiya aspirantov v ih uchebno-poznavatelnoy deyatelnosti pri prinyatii reshenii], Mezhdunarodnaya nauchno-prakticheskaya konferentsiya, posvyaschennaya 20-letiyu Konstitutsii Respubliki Kazahstan i Assamblei naroda Kazahstana “Nauka i obrazovanie XXI veka: opyit i perspektivyi” (22-23 sentyabrya 2015 goda), Zapadno-Kazahstanskiy agrarnotehnicheskiy universitet im. Zhangir hana. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu URL: http://www.wkau.kz/index.php/kz/vospitatelnaya-isotsialnaya-rabota/videoteka/item/83-konferenzia-zkatu- 2015100415.
Polozhennja pro pidghotovku naukovopedaghoghichnykh i naukovykh kadriv. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrajiny vid 1 bereznja (1999), p. 309. [Elektronnyj resurs], Verkhovna Rada Ukrajiny, Rezhym dostupu URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/309-99-p.
Pro zatverdzhennja Instrukciji pro orghanizaciju pidghotovky naukovo-pedaghoghichnykh i naukovykh kadriv u Zbrojnykh Sylakh Ukrajiny. Nakaz Ministra oborony Ukrajiny, Ministra osvity i nauky Ukrajiny #194/265 vid 30.06.2000. [Elektronnyj resurs], Verkhovna Rada Ukrajiny, Rezhym dostupu URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0433-00.
Kozubtsov I.N. (2012) [Nacionaljni osoblyvosti ta perspektyvni pryncypy udoskonalennja system pidghotovky i atestaciji vchenykh v konteksti Bolonsjkogho procesu], Visnyk Ghlukhivsjkogho nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka: zb. nauk. Pracj, Vyp. 20., pp. 50–54.
Kozubtsov I.N. (2014) [Algoritm nauchno-pedagogicheskoy tehnologii soprovozhdeniya razvitiya metodologicheskoy kompetentnosti u aspirantov v usloviyah uchebno-vospitatelnogo protsessa vyisshego voennogo obrazovaniya], Problemyi sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniya. Ser.: Pedagogika i psihologiya, Sb. Statey, Vyip. 45, Ch.5, pp. 147–155, ISSN 2311-1305.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати як монографію), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
4. Персональні дані і метадані, які наводяться у статтях, надаються для їх зберігання і оброблення в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена.