Інтернет як нове середовище сугестивного маніпулятивного впливу
DOI:
https://doi.org/10.33099/2311-7249/2015-0-2(23)-104-107Ключові слова:
Інтернет, свідомість, підсвідомість, маніпулятивний вплив, сугестія, морально- семантичний фільтрАнотація
У статті досліджуються особливості мережі Інтернет як нового середовища для здійснення маніпулювання свідомістю, розкривається поняття та сутність сугестії, проводиться аналіз технологій сугестивного маніпулятивного впливу в соціальних мережах Інтернету. Розкриваються особливості ефективного застосування сугестивних технологій в Інтернеті, до яких відносяться: високий рівень довіри до неофіційних ресурсів мережі; залучення до інформації аудиторії з надією розв’язати будь-які проблеми; формування мережевих співтовариств на основі емпатії. На основі аналізу наукової літератури щодо маніпулювання свідомістю людини показується повтор відповідних тем, сукупність яких зводиться до таких груп, як оперування інформацією; приховування маніпулятивного впливу; засоби примушення, застосування сили; мішені впливу; роботизація, які визначаються як методи маніпулювання свідомістю людини. Розкриваються поняття механізмів: вербального впливу через усвідомлене сприйняття інформації, що є своєрідним морально-семантичним фільтром людини та невербального інформаційного впливу через підсвідомість, що може програмуватися зовнішнім інформаційним впливом, який не контролюється людиною.Посилання
Grachev G.V., Mel'nik I.K. (2002), Manipulation of personality. [Manipulirovanie lichnost'ju], Мoscow, Algoritm, p. 72.
Petryk V.M., Prysiazhniuk M.M., Kompantseva L.F., Boiko O.D., Ostroukhov V.V. (2011), Suggestive technology of the manipulative influence: teach. Guidances. [Suhestyvni tekhnolohii manipuliatyvnoho vplyvu: navch. posib], zah. Red. Ye.D. Skulysha, Kyiv, VIPOL, p. 248.
Kompantseva L.F. (2013), Principles of suggestive linguistics in website communication. [Pryntsypy suhestyvnoi linhvistyky v internetnii komunikatsii], Filolohichni nauky, Knyha 3, pp. 13–20.
Behterev V. Vnushenie i ego rol' v obshhestvennoj zhizni. [Electronic resources], Access mode :http://www.psylib.org.ua/books/behtv01/index.htm.
Goroshko E.I. (2009), Information and communication society from a gender perspective: monograph. [Informacionno-kommunikativnoe obshhestvo v gendernom izmerenii: monografija], Kharkiv, FLP Liburkina L.M., p. 816.
Dzhulija Djevis, 40 lzhivyh “faktov” putinskoj propagandy, napravlennoj protiv Ukrainy. ARGUMENT, [Electronic resource], Access mode: http://argumentua.com.
Pochepcov G.G. (2008), Media: Theory of mass communication. [Media: teorija massovyh kommunikacij], Кyiv, Al'terpres, p. 403. 8. Karpchuk N.P. Manipulative techniques in advertising [Electronic resource], Access mode: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/nvvnu/ misnarod_vidnos/2009_11/R2/Karpchuk.pdf.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати як монографію), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
4. Персональні дані і метадані, які наводяться у статтях, надаються для їх зберігання і оброблення в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена.