Програмний агент інтелектуальної інформаційної системи формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача професійної військової освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2024-51-3-71-79

Ключові слова:

програмний агент, штучний інтелект, індивідуальна освітня траєкторія,, здобувач професійної військової освіти, інтелектуальна інформаційна технологія, система управління навчанням

Анотація

У статті розглядається проблематика створення програмного агента інтелектуальної інформаційної системи формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача професійної військової освіти, що дає змогу отримати знання визначеного рівня. Метою статті є створення та використання програмного агента інтелектуальної інформаційної системи, що формує індивідуальну освітню траєкторію на взаємодії зі здобувачем професійної військової освіти за допомогою електронних засобів спілкування. Під час написання статті застосовані методи дослідження: аналіз і синтез, моделювання. Зазначений методологічний підхід дає змогу удосконалювати (розробляти) форми, методи та алгоритми реалізації сучасних технологій для формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача професійної військової освіти в системі управління навчанням. У роботі обґрунтовано доцільність створення програмного агенту інтелектуальної інформаційної системи формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача професійної військової освіти для підвищення ефективності освітнього процесу з використанням штучного інтелекту. Для побудови індивідуальної освітньої траєкторії здобувача запропоновано застосувати теорію графів. Розроблено загальну схему програмного агента та визначено його основні елементи для виконання функцій. Також розроблена функціональна схема програмного агента та її послідовність формування. Запропонований програмний агент із використанням штучного інтелекту на онлайн-платформах дає змогу оптимізувати процес навчання, економити час і ресурси, підвищує продуктивність освіти, адаптує освіту до індивідуальних потреб здобувача та сприяє створенню прозорого середовища навчання. Програмний агент інтелектуальної інформаційної системи формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача професійної військової освіти дасть змогу адаптуватися здобувачу до освітнього процесу та визначити подальший шлях його розвитку, надаватиме навчальну підготовку до вступу до вищого військового навчального закладу і впродовж навчання, допомагатиме в підготовці до занять. Програмний агент являє собою розроблену інтелектуальну систему, що може інтегруватися до освітнього процесу, який індивідуалізує навчання кожного здобувача, враховуючи його попередній освітній досвід. Практичною значущістю статті є надання здобувачам професійної військової освіти нового програмного продукту для набуття нових компетентностей, адаптації освітнього процесу до навчальних потреб з урахуванням поточного рівня знань здобувача освіти.

Біографія автора

Андрій Марченко , Національний університет оборони України

кандидат технічний наук

 

 

Посилання

Власюк О. П., Степаненко О. К., Приходькіна Н. О. Вплив штучного інтелекту та інформаційних технологій на мобільну освіту та навчання майбутнього. Академічні візії. 2023. № 26. 13 с.

Певень К. О., Хміль Н. А., Макогончук Н. В. Вплив штучного інтелекту на зміну традиційних моделей навчання та викладання: аналіз технологій для забезпечення ефективності індивідуальної освіти. Перспективи та інновації науки. 2023. № 11 (29). С. 306–316.

Юнчик В. Л., Кунанець Н. Е., Пасічник В. В., Федонюк А. А. Аналіз штучних інтелектуальних агентів для систем електронного навчання. Інформаційні системи та мережі. 2021. № 10. С. 41-57.

Глушко І. М., Сердюк О. А. Моделювання інтелектуальних агентів. Сучасні інформаційні технології та телекомунікаційні мережі. 2010. № 45. С. 260–261. URL: http://dspace.op.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/4734/1/5-1.pdf (дата звернення:25.11.2024).

Стратегія розвитку штучного інтелекту в Україні. Монографія / за загал. ред. А.І. Шевченка. Київ : Наука і освіта, 2023. С. 79.

Алєксєєва С. В. Індивідуальна освітня траєкторія: від побудови – до реалізації. Журнал «Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент. 2021. Вип. 17. С. 74–82. DOI: 10.37041/2410-4434-2021-17-5.

Литвин В. А. Індивідуальна освітня траєкторія здобувачів вищої освіти: контент-аналіз поняття, принципи побудови, форми та методи реалізації. Науково педагогічний журнал «Молодь і ринок». 2021. Вип. 9/195. С. 93–100. DOI:10.24919/2308-4634.2021.243899.

Хуторськой А. В. Індивідуальна освітня траєкторія. Освіта.ua. 2008. URL: http://osvita.ua/school/theory/2287/print (дата звернення:02.12.2024).

Венгер С. А., Марченко А. О. Інтелектуальна модель формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача на навчальній платформі. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. 2024. №1(49). С. 160–170.

Венгер С. А., Марченко А. О. Інтелектуальна інформаційна технологія формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача. Національний університет харчових технологій : зб. матеріалів доп. учасн. І Міжнар. наук.-практ. конф. Київ : Штучний інтелект та інформаційні технології, 2024. С. 33–35.

Федорук П. І., Дутчак М. С. Побудова бази знань адаптивних систем дистанційного навчання на основі фреймової та продукційної моделей представлення знань. Управляючі системи і машини. 2012. № 5. С. 3-5. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/83089/01-Fedoruk.pdf?sequence=1 (дата звернення:02.12.2024).

Gaspar M. Multi-agent: the GenAI secret weapon for enterprise success. 2023. URL: https://community.hitachivantara.com/blogs/miguel-gaspar/2023/10/27/multi-agent-the-genai-secret-weapon-for-enterprise (дата звернення:04.12.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Номер

Розділ

Інтелектуальні ІТ та робототехніка у сфері безпеки та оборони