Аналіз проведених дій під час підготовки військових фахівців із використанням засобу імітаційного моделювання бойових дій JCATS

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2023-48-3-130-139

Ключові слова:

аналіз проведених дій, імітаційне моделювання, підготовка військових фахівців, адміністративні практики керівників, засіб імітаційного моделювання бойових дій, Joint Conflict and Tactical Simulation, JCATS, Simulation-based Training

Анотація

Розвиток систем імітаційного моделювання військового призначення сприяв виникненню особливого виду підготовки військових фахівців – тренування із використанням імітаційного моделювання (Simulation-based Training). Сьогодні засібмітаційного моделювання бойових дій (Joint Сonflict and Tactical Simulation (JCATS)) є найбільш поширеним конструктивним тренажером колективної підготовки в збройних силах передових країн світу та нашої держави. Метою статті є методичне обґрунтування організації аналізу проведених дій, визначення шляхів підвищення його результативності під час підготовки військових фахівців, їх тренувань із використанням імітаційного моделювання та аналіз інструментарію JCATS щодо інформаційного забезпечення аналізу проведених дій. Під час написання статті застосовано теоретичні методи, а саме аналіз досліджень і публікацій з вітчизняного досвіду використання аналізу проведених дій під час підготовки органів військового управління у Збройних Силах України, здійснено огляд стандартів підготовки військовослужбовців збройних сил США, виходячи з сутності поняття «аналіз проведених дій», його видів. Зазначений методологічний підхід дав змогу визначити методичні особливості підготовки та проведення аналізу проведених дій, проблемні питання його організації; представити основні тенденції обробки даних та автоматизації їх для проведення аналізу проведених дій під час тренувань із використанням імітаційного моделювання. Узагальнено зарубіжні практики проведення такого аналізу під час тренувань із використанням імітаційного моделювання. Описано можливості інструментарію засобумітаційного моделювання бойових дій JCATS щодо використання та демонстрації результатів моделювання під час проведення аналізу проведених дій. На основі аналізу інструментарію засобумітаційного моделювання бойових дій JCATS розглянуто та запропоновано до використання під час аналізу проведених дій та різних його видів нові спеціалізовані меню цього засобу. Новизною роботи є обґрунтування можливості підвищення результативності підготовки військових фахівців Збройних Сил України під час тренувань із використанням засобу імітаційного моделювання бойових дій JCATS на підставі сучасних тенденцій розвитку стандартів їх підготовки та досвіду збройних сил передових країн світу. Практична значущість викладеного у статті, полягає в узагальненні методичної основи організації успішного аналізу проведених дій, визначення зручного інструментарію JCATS під час підготовки військових фахівців.

Біографії авторів

Роман Грозовський , Національний університет оборони України

кандидат військових наук

Роман Тимошенко , Національний університет оборони України

кандидат технічних наук, старший дослідник

Посилання

Тимчасова інструкція з процесу аналізу проведених дій заходів підготовки : затв. начальником Головного управління підготовки ЗС України ВП 7(3)-00(01).01. Грудень, 2019.

FM 25-100: Training the force. Fort Leavenworth, KS : US Army Combined Arms Center of Department of the Army, 1988b

FM 25-101: Battle focused training. Fort Leavenworth, KS : US Army Combined Arms Center of Department ofthe Army, 1990.

Тимчасова інструкція з вивчення та впровадження досвіду у Збройних Силах України : затв. наказом Генерального штабу ЗС України від 15.07.2020 № 56. ВКДП 7-00(01).01.

Про затвердження Інструкції з організації інформаційно-пропагандистського забезпечення у Збройних Силах України : наказ Генерального штабу ЗС України від 04.01.2017 № 4.

Білошицький В. І., Гангал А. В., Стукан С. О., Бех С. М. Морально-психологічне забезпечення у Збройних Силах України: навчально-методичний посібник. 2-ге видання, доповнене і перероблене. Київ : НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського», 2020. 138 с.

Минько О. В., Морозов І. Є. Аналіз проведених дій як частина освітнього процесу у військових навчальних закладах: Честь і закон. 2023. № 3 (86). С. 41–45.

Набожняк О. Армійські «дуболоми» проти прогресивних командирів та системи AAR/АПД. Argumentua. URL: https://argumentua.com/stati/arm-isk-dubolomi-proti-progresivnikh-komandir-v-ta-sistemi-aarapd (дата звернення: 03.09.2023).

TC 25-20: A leader's guide to after-action reviews. Fort Leavenworth, KS: US Army Combined Arms Center of Department of the Army, 1993.

Міненко М. А., Піддубний В. А., Красножон С. В., Нагорна Ю. В. Інструменти адміністрування як основа для побудови моделей організаторського впливу. Формування ринкових відносин в Україні. 2021. № 9 (244). C. 27–36 URL: http://dndiime.org/wp-content/uploads/2021/12/9-2021.pdf (дата звернення: 01.12.2023).

Sherikon, Inc. Task Performance Support (TPS) codes. Program Manager, Combined Arms Tactical Trainer, US Army Simulation, Training and Instrumentation Command. Orlando, Florida, 1995.

Sherikon, Inc. Analysis of AVCATT after action review requirements. Orlando, Florida, 1996b.

Scott T. D. Tactical engagement simulation after action review guidebook (Research Product 83-13). Alexandria, Virginia: US Army Research Institute for Behavioral and Social Sciences, 1983.

Bosley J. J., Onoszko P. W. J., Knerr C. S. and Sulzen R. H. Improved tactical engagement simulation training techniques: Two training programs for the conduct of after action reviews (Research Product 79-2). Alexandria, Virginia: US Army Research Institute for Behavioral and Social Sciences, 1979.

Bitoun A., Bosser A-G., Legras F., Bergen H.ten. Innovative Analysis Tools for After Action Review (AAR) Using AI and Modeling & Simulation. The Journal of the NATO «Science and Technology Organization». 2013. Р. 4-1–4-13.

Dyer J. W. After action reviews with the Ground Soldier System. (ARI Research Report 1840). Arlington: U.S. Army Research Institute for the Behavioral and Social Sciences, 2005.

Salter M. and Klein G. After action reviews: Current observations and recommendations, Wexford Group International Inc Vienna VA, Tech. Rep., 2007

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-02

Номер

Розділ

Інтерактивні моделі розвитку науково-освітнього простору у сфері безпеки та оборони