Концептуальна модель єдиного інформаційного простору дистанційного навчання Збройних сил України
DOI:
https://doi.org/10.33099/2311-7249/2023-46-1-124-132Ключові слова:
дистанційне навчання, єдиний інформаційний простір, математичне моделювання, інтелектуалізаціяАнотація
В статті досліджується проблема створення та функціонування системи дистанційного навчання у процесі підготовки особового складу Збройних Сил України. Водночас узагальнено поняття дистанційного навчання, розкрито суть інформаційного простору та єдиного інформаційного простору. Останнє дозволило визначити його структурну схему та на основі теорії системного аналізу перейти до побудови концептуальної та математичної моделі єдиного інформаційного простору дистанційного навчання Збройних Сил України, а також визначити шляхи його інтелектуалізації.
Посилання
Політика Міністерства оборони України у сфері військової освіти. 2021 р. URL : https://www.mil.gov.ua/content/education/politika_mou_osvita.pdf (дата звернення: 09.12.2022).
Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 роки. 2020 р. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/ rizne/2020/09/ 25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf (дата звернення: 09.12.2022).
European Council conclusions on Ukraine, the membership applications of Ukraine, the Republic of Moldova and Georgia, Western Balkans and external relations, 23 June 2022. URL : https://www.consilium.europa.eu/en/press/ press-releases/2022/06/23/european-council-conclusions-on-ukraine-the-membership-applications-of-ukraine-the-republic-of-moldova-and-georgia-western-balkans-and-external-relations-23-june-2022/ (дата звернення: 09.12.2022).
Спільне звернення Президента України Володимира Зеленського, Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука, Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля до Організації Північноатлантичного договору. 2022 р. URL : https://www.president.gov.ua/ storage/j-files-storage/01/16/49/930828c389f438917f22e67e 5d64c98e_1667835181.pdf (дата звернення: 09.12.2022).
Madrid Summit Declaration Issued by NATO Heads of State and Government participating in the meeting of the North Atlantic Council in Madrid 29 June 2022. URL : https://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_196951.htm (дата звернення: 09.12.2022).
2022 NATO Summit (Overview). URL : https://www.nato.int/cps/en/natohq/ news_196144.htm (дата звернення: 09.12.2022).
Перспективи забезпечення воєнної компанії 2023 року: український погляд. Режим доступу: URL : https://www.ukrinform.ua/rubric-ato/3566162-ak-zabezpeciti-voennu-kampaniu-u-2023-roci-ukrainskij-poglad.html (дата звернення: 09.12.2022).
Щипанський П. В., Тимошенко Р. І., Салкуцан С. М. Формування нової парадигми військової освіти. Наука і оборона. 2017. № 2. С. 37–42.
Mariusz S., Tyshchenko M., Tony R., Gareis S., Gawliczek P., Petek B. Defence Education Enhancement Programme (DEEP) Strategy for Distance Learning Support, 2021. URL : https://www.nato.int/nato_static_fl2014/ assets/pdf/2021/12/pdf/211209-deep-strategy-dist-learn.pdf (дата звернення: 09.12.2022).
Allen I. E., Seaman J. Online Report Card: Tracking Online Education in the United States (ERIC No. ED572777). Babson Park, MA: Babson Survey Research Group, 2016. URL : eric.ed.gov/?id=ED572777 (дата звернення: 09.12.2022).
Association for Talent Development Research. Next Generation E-Learning: Skills and Strategies (Product Code 191706). Alexandria,VA: ATD Research, 2017.
Артамощенко В. С. Розвиток системи військової освіти. Розроблення програмного документа Кабінету Міністрів України. Наука і оборона. 2021. № 4. С. 26–33.
Farid S., Ahmad R., Alam M. A hierarchical model for e-learning implementation challenges using AHP. Malaysian Journal of Computer Science. 2015. № 28(3). С. 166–188.
Roscoe R. D., Branaghan R., Cooke N. J., Craig S. D. Human systems engineering and educational technology. / In Eds. R. D. Roscoe, S. D. Craig & I. Douglas, End-user considerations in educational technology design. New York : IGI Global, 2017. P. 1–34.
Sohoni S., Craig S. D., Vedula K. A blueprint for an ecosystem for supporting high quality education for engineering. Journal of Engineering Education Transformation. 2017. № 30(4). С. 58–66.
Cooke N. J., Hilton M. L. Enhancing the effectiveness of team science. Washington, D.C.: National Academies Press, 2015.
Sae Schatz and her colleagues have dubbed this integrated approach «Industrial Knowledge Design» and outline it in an article, see: Schatz S., Berking P., Raybourn E. M. Industrial knowledge design: an approach for designing information artefacts. Theoretical Issues in Ergonomics Science. 2017. № 18(6). Р. 501–518.
Johnson-Freese J. The reform of military education: Twenty-five years later (ADA570086). Philadelphia, PA: Foreign Policy Research Inst., 2012. URL : apps.dtic.mil/docs/citations/ADA570086 (дата звернення: 09.12.2022).
Serovajsky S. Mathematical modeling. – Chapman and Hall/CRC. 1st edition, 2021. 442 p.
Walcutt J. J., Schatz S. (Eds.). Modernizing Learning: Building the Future Learning Ecosystem. Washington, DC: Government Publishing Office. License: Creative Commons Attribution CC BY 4.0 IGO, 2019. 405 p.
Montemayor C. The Problem of the Base and the Nature of Information. Jornal of Consciousness Studies. 2017. № 24. P. 91–102.
Ball B., Nagle F., Votsis I. Editorial: Computationalism Meets the Philosophy of Information. Review of Philosophy and Psychology, 2020. Р. 507–515.
Теорія і практика дистанційного навчання у Збройних Силах України. Ч. 1: Основи використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти : навч.-метод. посіб. / колектив авторів ; за заг. ред. А. М. Сиротенка. Київ : НУОУ ім. Івана Черняховського, 2020. 220 с.
Bellman R. Classic Papers in Control Theory. Dover Publications. 2017. 208 p.
Rosen K. Discrete Mathematics and Its Applications. Mc Graw Hill Education (UK); 8th edition, 2000. 2018 p.
Організація та використання технологій дистанційного навчання у Збройних Силах України: навч.-метод. посіб. / заг. ред. С. М. Салкуцана. Київ : НУОУ, 2017. 124 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати як монографію), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
4. Персональні дані і метадані, які наводяться у статтях, надаються для їх зберігання і оброблення в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена.