Сучасний стан і перспективи розвитку підготовки та проведення командно-штабних навчань із використанням систем імітаційного моделювання

Автор(и)

  • Людмила Заїка Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0003-4386-4004
  • Олександр Лаврінчук Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна http://orcid.org/0000-0001-7882-7372
  • Сергій Лук’яненко Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-9286-4636

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2023-46-1-99-106

Ключові слова:

Сomputer Аssisted Еxercises, системи імітаційного моделювання, конструктивне моделювання, JCATS, JTLS

Анотація

Досвід нинішньої російсько-української війни, розвиток нових форм і способів ведення бойових дій вимагає подальших змін у системі підготовки офіцерських кадрів усіх рівнів та ланок управління. Напрям розвитку такої підготовки непорушно ґрунтується на стандартах підготовки НАТО, впровадження яких, у Збройних Силах України, вже демонструє високоякісні результати на полі бою. Відповідно, поглиблення і розширення такої практики є підґрунтям майбутніх перемог. Акцентовано увагу на особливостях розвитку тенденцій переходу українського війська від методик проведення командно-штабних навчань із використанням комп’ютерів до методик комп’ютерних навчань (тренувань) (Сomputer Аssisted Еxercises) за стандартами НАТО. Ядро таких тренувань складають сучасні імітаційні системи і технології. Світовий досвід подібних практик дає змогу проаналізувати проблемні питання організації, і проведення комп’ютерних навчань (тренувань), порівняти можливості створення федерацій на різних рівнях управління з підтримки подібних тренувань (проведення багатоступеневих навчань) із власними спроможностями. Проаналізовано подібні федерації, що застосовуються у країнах НАТО під час багатонаціональних комп’ютерних навчань (тренувань). Отримані результати можуть бути використані для нарощування зусиль щодо розвитку підходів до організації і проведення практичних навчань (тренувань) із використанням систем імітаційного моделювання, а також технічної та технологічної бази підрозділів імітаційного моделювання як Збройних Сил, так й інших складових сил безпеки і оборони України.

Біографія автора

Олександр Лаврінчук, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник

Посилання

Cayirci E., Marincic D.. Computer Assisted Exercises and Training: A Reference Guide. USA : Wiley & Sons, 2009. 312 р.

Cayirci E. (2007). Exercise Structure for Distributed Multi-resolution NATO Computer Assisted Exercises. ITEC’2007, May.

NATO. Bi-SC 75–3 Collective Training and Exercise Directive, 2013.

Engineering Principles of Combat Modeling and Distributed Simulation. (2012). https://doi.org/10.1002/9781118180310.

Cayirci E. (2007). Multi-Resolution Exercise Control Structure for NATO Education and Training Network, MN-MSG-056-12.

Bârsan G., Zinca (Neagoe) D-I. (2018) Constructive Simulation Programs And Nato Functional Area Services Applied In Computer Assisted Exercises Land Forces Academy Review Vol. XXIII, No 2(90), p.160-166.

Cayirci E., Ersoy C. (2002). Simulation of Tactical Communications Systems by Inferring Detailed Data from the Joint Theater Level Computer Aided Exercises. SCS Simulation Journal, 78: 475-484.

Cayirci E. Distributed Multi-resolution Computer Assisted Exercises. NATO Modelling and Simulation Conference, October 2007, p. 1787–1797. URL: https://www.researchgate.net/ publication/224123704_Multi-resolution_federations_in_ support_of_operational_and_higher_level_combinedjoint_computer_assisted_exercises (дата звернення: 15.12.2022).

Kozioł M. (2020). Interoperability and data flow between JTLS-GO simulation system and LOGFAS logistic system during CAX (Computer Assisted Exercise) exercises. Economics and Organization of Logistics 5 (1), p.65–78

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-30 — Оновлено 2023-06-21

Версії

Номер

Розділ

Інтерактивні моделі розвитку науково-освітнього простору у сфері безпеки та оборони