Метод виявлення агентів соціальних мереж, що мають найбільший вплив

Автор(и)

  • Сергій Базарний Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2023-46-1-145-150

Ключові слова:

соціальні мережі, цільові аудиторії, психологічна операція, агенти соціальних мереж, пошукова система

Анотація

У статті розроблений метод виявлення агентів соціальних мереж, що мають найбільший вплив на визначену цільову аудиторію, який поєднує данні про кількість публікації за визначеною тематикою і кількість зв’язків агентів в соціальній мережі. Комплексний показник, що описаний у методі, характеризує потенційну кількість актів доведення інформаційних матеріалів від агента соціальної мережі, що має найбільший вплив, до інших агентів соціальної мережі, що мають з ним зв’язки. Метод складається з п'яти етапів та може бути корисним для фахівців під час аналізу впливу агентів соціальних мереж на цільові аудиторії при проведенні психологічної операції. За допомогою пошукової системи SOFIYA були досліджені множини агентів соціальної мережі, що мають найбільший вплив, які розповсюджують інформаційні матеріалі за двома визначеними тематиками. Також була проведена класифікація агентів соціальної мережі,  що мають найбільший вплив,  за видом їх мережевої активності та визначено їх ролі як постер, репостер, коментатор та той, що робить вподобання.

Посилання

The Guardian: "How social media is helping gangs to recruit young people." Article on the website about how social media is helping gangs recruit young people. URL: https://www.theguardian.com/society/2019/mar/22/how-social-media-is-helping-gangs-to-recruit-young-people

Maksym Gabielkov "Social Clicks: What and Who Gets Read on Twitter?" URL: https://dl.acm.org/doi/10.1145/2740908.2742763

Emilio Ferrara "The spread of low-credibility content by social bots" URL: https://science.sciencemag.org/content/359/6380/1146

Kristina Lerman "Social Information Filtering: Algorithms for Automating "Word of Mouth"" - article in the ACM Communications journal: URL: https://dl.acm.org/doi/10.1145/358916.358995

Kravets V. "Modeling Social Networks Based on the Agent Paradigm" URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/7234271

Ivashchenko O.A., Lavrishcheva O.V. Methods for detecting influential users in social networks based on graph theory. URL: https://www.researchgate.net/publication/315904045_Metodi_viyavlennya_vplivovikh_koristuvachiv_u_sotsialnikh_merezhakh_na_osnovi_teorii_grafiv

Music O.M., Turyanska O.V. Analysis of social media users' influence based on a hybrid model of recommendations and activity information. URL: https://www.researchgate.net/publication/324618469_Analiz_vplivu_koristuvachiv_u_sotsialnikh_merezhakh_na_osnovi_gibridnoyi_modeli_rekomendatsiy_ta_informatsiyi_pro_aktivnist

Katsalap V.O. Planning of information operations according to NATO standards: a textbook. / V.O.Katsalap, Yu.V.Tsurko: NUOU named after Ivan Chernyakhovsky, p.19-20.

Bazarnyi S.V. Development of a search system for detecting active users of social networks. Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference, October 31, 2022, Kyiv. – K.: NUOU, 2022, p. 65-66.

Berezovskyi V. Features of analyzing the influence of users in social networks using the PageRank method. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ictlt_2017_3_17

"Math is Fun": URL: https://www.mathsisfun.com/sets/venndiagrams.html.

NATO Doctrine AJP-3.10 “Allied Joint Doctrine for Information Operations”, December 2015 (Chapter 1).

Pribilyev Yu.B., Bazarnyi S.V. Method of determining the location of social media users. Collection of materials of the III scientific and practical webinar, September 29, 2022, Kyiv. – K.: NUOU, 2022, p. 150-160.

Bazarnyi S. Development of a comprehensive method for identifying the most influential users of social networks in modern conditions. Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, Kyiv. – DUT, February 23, 2023, p. 69-72.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-30

Номер

Розділ

Стратегічні комунікації та когнітивні системи спеціального призначення