Використання можливостей засобів імітаційного моделювання бойових дій у ході практичної підготовки органів військового управління
DOI:
https://doi.org/10.33099/2311-7249/2021-42-3-89-96Ключові слова:
засіб імітаційного моделювання бойових дій, імітаційне моделювання, орган військового управління, навченість, JCATSАнотація
Сучасні тенденції розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема в середовищі засобів імітаційного моделювання військового призначення, світовий досвід їх використання в оперативній і бойовій підготовці військ створюють сприятливі умови для розвитку різних аспектів їх використання. У статті авторами розглянуто класифікацію таких засобів, обґрунтовано використання можливостей засобів імітаційного моделювання бойових дій щодо розвитку інтелектуальних, емоційно-вольових якостей військовослужбовців в умовах навчально-бойової обстановки для підвищення рівня їх навченості.
Ґрунтуючись на результатах проведених досліджень, досвіді використання сучасного засобу імітаційного моделювання бойових дій JCATS (Joint Conflict and Tactical Simulation) у ЗС України протягом останніх років, авторами досліджено шляхи використання результатів моделювання для оцінювання практичної складової навченості органів військового управління вже на одному із етапів підготовки органів управління бригад під час командно-штабних навчань базового етапу бойової підготовки Сухопутних військ ЗС України. Керуючись зазначеними методиками проведення оцінювання та отриманими у ході імітаційного моделювання на JCATS результатами (кількісними, результатами спостереження посередників, експертів тощо) автори розглядають можливість отримання кількісної оцінки рівня навченості органу військового управління.
Посилання
Загорка О.М., Риспаєв А.Н. Методичні положення оцінювання рівня підготовленості посадових осіб органів військового управління. Збірник наукових праць Національного університету оборони України “Труди університету”. 2013. № 1 (115). С. 26–32.
Калачова В.В., Дуденко С.В., Бойко В.В, Бабенко О.П. Аналіз основних тенденцій та напрямків розвитку тренажерної бази в контексті підвищення якості підготовки особового складу Повітряних Сил Збройних Сил України. Системи озброєння і військова техніка. 2011. С. 206–210.
Концепція підготовки Збройних Сил України. Наказ Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України від 22.02.2016 № 95. К.: МОУ та ГШ ЗСУ, 2016. 14 с. (Нормативний документ Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України. Наказ).
Костина О.М., Корецький А.А. Щодо оцінки рівня готовності штабу (органу управління) з’єднання (частини) до виконання завдань за призначенням. Збірник наукових праць Національної академії оборони України “Труди академії”. 2005. №60. С. 62–68.
Майстренко О. В., Бубенщиков Р. В., Стеців С. В. Застосування засобів імітаційного моделювання у процесі підготовки майбутніх офіцерів збройних сил України до виконання службових обов'язків. Інформаційні технології і засоби навчання, 2020, Том 75, №1. С.186-201.
Макаліш О.В., Георгадзе О.А. Методичний підхід до оцінювання рівня навченості органів військового управління тактичного рівня. Збірник наукових праць Центру воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. 2016. № 3(58). С.104-108.
Матвієвський О.М. Обґрунтування характеристик тренажерних засобів і систем. Наука і оборона. 2010. С. 58–62.
Матвієвський О.М. Спроможність тренажерних засобів забезпечити бойову підготовку Сухопутних військ. Матеріали доповідей засідання круглого столу Центру дослідження армії, конверсії та роззброєння. 2012. С .47–49.
Методика підготовки і проведення командно-штабних навчань за допомогою комп’ютерів з використанням технологій імітаційного моделювання : метод. посіб. / В. Є. Бобильов та ін. Київ : НУОУ, 2011. 85 с.
Методичні рекомендації з оцінювання (сертифікації) органів військового управління, військових частин (підрозділів) Збройних сил України щодо набуття виснажених спроможностей. Головне управління доктрин та підготовки Генерального штабу Збройних Сил України спільно з центром оперативних стандартів і методики підготовки Збройних Сил України. К.: МОУ та ГШ ЗСУ, 2020. 79 с.
Методика підготовки та проведення навчальних занять з оперативно-тактичних дисциплін з використанням засобів імітаційного моделювання бойових дій : метод. посіб. / В. Є. Бобильов та ін. ; за заг. ред. С. М. Салкуцана. Київ : НУОУ, 2015. 40 с.
Рубан І.В., Смірнов Є.Б., Дуденко С.В., Носик А.М., Ткачук С.С. Підхід до оцінювання бойової виучки органів управління Збройних сил України. Системи обробки інформації, 2012, випуск 5 (103) с.165-172.
Рудковський О.М. Інтегрування системи тренажерів у процес бойової підготовки підрозділів Сухопутних військ. Академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Львів. 2013. С. 99–104.
Loper L. , C. Turnitsa, History of combat modelling and distributed simulation, in: A. Tolk (Ed.). Engineering Principles of Combat Modeling and Distributed Simulation. Wiley, 2012, № 16, Р. 331–355.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати як монографію), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
4. Персональні дані і метадані, які наводяться у статтях, надаються для їх зберігання і оброблення в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена.