Модель розповсюдження інформації при реалізації стратегічного наративу держави
DOI:
https://doi.org/10.33099/2311-7249/2021-41-2-47-52Ключові слова:
модель розповсюдження інформації, цільова аудиторія, наратив, підписники, фоловериАнотація
Вивчення та проведення досліджень щодо процесів розповсюдження та отримання інформації з засобів масової інформації та інформації, що циркулює в соціальних мережах залишається перспективним науковим напрямком, як для аналітиків, маркетологів так і для проведення спеціальних інформаційних та психологічних дій в інтересах застосування військ (сил).
Аналіз соціальної мережі або декількох мереж дозволяє скласти соціальний зв'язок між користувачами і контентом соціальної мережі та визначити перспективні напрямки задоволення їхніх інтересів до інформації, що безпосередньо буде використовуватись для визначення цільових аудиторій. Це безпосередньо пов’язано з розвитком технологічного процесу та процесу удосконалення засобів комунікації між людьми, які на теперішній час охоплюють майже кожний куток земної кулі, особливо важливо стало розуміти процеси щодо розповсюдження інформації.
В статті автором проаналізовано модель розповсюдження епідемії SIR, яка була використана для опису розповсюдження чуток від одного користувача до іншого, та її модифікації. За результатами аналізу запропоновано та описано модель розповсюдження інформації серед цільових аудиторій при реалізації стратегічного наративу держави. Логіка функціонування моделі базується на поданні цільової аудиторії інформаційного каналу як суми трьох груп людей, а саме: підписників, активних та неактивних фоловерів. Також модель враховує інтенсивність підписування на новинного агента, відписування від нього та прочитування новин, що дозволяє розрахувати ймовірність прочитування новини.
За допомогою сервісу програмного забезпечення Melting Asphalt автором візуалізовано процес розповсюдження інформації у відповідності до запропонованої моделі.
Посилання
Указ Президента України №121/2021 від 25 березня 2021 року Про рішення Ради національної безпеки і оборони України “Про Стратегію воєнної безпеки України” URL:https://www.president.gov.ua/documents/1212021-37661
Солонніков В.Г., Войтко О.В., Пащенко Т.П. Обґрунтування реалізації стратегічного наративу держави. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. 2020. №1 (37). С. 203-212.
Войтко О.В., Солонніков В.Г., Полякова О.В. Особливості застосування методу фрактального аналізу сталості процесу розвитку громадської думки при реалізації стратегічного наративу держави. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. 2020. №2(38). С. 145-150.
Войтко О.В., Микусь С.А. Показники розповсюдження інформації серед цільової аудиторії. Proceedings of the 8-th International Scientific and Practical Conference «Challenges in Science of Nowadays» (April 4-5, 2021). Washington, USA: EnDeavours Publisher, 2021. pp.1053-1057.
Kermack, W. O.; McKendrick, A. G. (1927). "A Contribution to the Mathematical Theory of Epidemics". Proceedings of the Royal Society A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences.
K.Molodetska, V.Solonnikov, O.Voitko, I.Humeniuk, O.Matsko, O.Samchyshyn Counteraction to information influence in social networking services by means of fuzzy logic system. International Journal of Electrical and Computer Engineering. Vol. 11. № 3 – 2021. – Р.2490-2499 URL :http://doi.org/10.11591/ijece.v11i3.pp2490-2499
Gubanov DA Review of online reputation / trust systems. Internet conference on governance issues. Moscow: IPP RAS, 2009. 25p.
Gubanov DA, Novikov DA, Chkhartishvili AG "Social networks: models of information influence, management and confrontation", 2010 - 228 pages.
Roberts F.S. Discrete mathematical models with applications to social, biological and ecological problems. - Moscow: Science, 1986.
Михайлов А.П., Петров А.П., Маревцева Н.А., Третьякова И.В. Разработка модели распространения информации в обществе, 2014, Журнал “Математическое моделирование”, с.74.
D.V. Lande, V.A. Dodonov, Fractal Properties of Multiagent News Diffusion Model, 2016, 10p.
Болотин А.В. Разработка модели распространения новостей в социальных сетях на основе SIR – модели эпидемии. М.: Московский институт электроники и математики, 2018.
Візуалізація моделі розповсюдження інформації. URL: https://xexq6.csb.app/
##submission.downloads##
Опубліковано
Версії
- 2021-09-30 (2)
- 2021-09-30 (1)
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати як монографію), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
4. Персональні дані і метадані, які наводяться у статтях, надаються для їх зберігання і оброблення в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена.