РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТОДУ КОМП’ЮТЕРНОЇ ДІЛОВОЇ ГРИ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ ІМІТАЦІЙНОГО МОДЕЛЮВАННЯ БОЙОВИХ ДІЙ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2311-7249/2020-39-3-117-124Ключові слова:
засіб імітаційного моделювання бойових дій, імітаційне моделювання, комп’ютерна ділова гра, компетентність, JCATSАнотація
Використання ділових ігор як методу навчання базується на імітаційному моделюванні процесів професійної діяльності фахівців та умов їх здійснення. Апаратно-програмне електронне забезпечення, що використовується під час їх проведення, дає змогу створювати квазіпрофесійне навчальне середовище та сприяє розвитку комп’ютерних ділових ігор. Застосування сучасних засобів імітаційного моделювання бойових дій у заходах індивідуальної та колективної підготовки військових фахівців відкриває додаткові можливості для формування їх компетентності під час вирішення професійних ситуацій в умовах невизначеності. Досвід застосування таких засобів у освітньому процесі вищої військової школи під час проведення практичних занять (тренувань) методом комп’ютерної ділової гри протягом останнього часу засвідчує потребу удосконалення їх навчально-методичного супроводу для більш результативного використання технологічних можливостей засобів імітаційного моделювання бойових дій.
У статті автори на підставі визначення особливостей використання методу ділової гри, системи імітаційного моделювання JCATS розглядають методичне підґрунтя реалізації методу комп’ютерної ділової гри із застосуванням засобів імітаційного моделювання бойових дій під час проведення практичних занять (тренувань) із військовими фахівцями.
Посилання
1. Artiushyn H. M. Suchasni vymohy do zmistu ta rezultativ osvitnoi diialnosti u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh Ukrainy. Zbirnyk naukovykh prats. Ch. 1. 2015 22, URL : https://library.udpu.edu.ua/library_files/zbirnuk_nayk praz/2015/1/3.pdf.
2. Naumenko M. I., Prykhodko Yu. I. Proektuvannia zmistu osvity yak zasib pidvyshchennia profesiinoi kompetentnosti viiskovykh fakhivtsiv . Zbirnyk naukovykh prats Viiskovoho instytutu Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Kyiv. 2011. № 32. S. 5–14.
3. Zaika L. A. Orhanizatsiino-pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti u konteksti zastosuvannia tekhnolohii imitatsiinoho modeliuvannia. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka : zb. nauk. pr. Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka, Instytutu pedahohiky NAPN Ukrainy : u 2-kh ch. 2017. Vyp. 22 (1-2017), ch. 1. S. 107–113.
4. Zagvyazinskiy V. I. Teoriya obucheniya: Sovremennaya interpretatsiya : ucheb. posob. 2-e izd., ispr. Moskva : Akademiya, 2004. 192 s.
5. Panfilova A. P. Igrovoe modelirovanie v deyatelnosti pedagoga: ucheb.posob. Moskva : Akademiya, 2008. 368 s.
6. Zanko S. F. Igra i uchenie / Zanko S. F., Tyunikov Yu. S., Tyunnikova S. M. – M., Assotsiatsiya «Proffesionalnoe obrazovanie», 1992. – Ch. – 1,2.
7. Solovyov I. V. Kompyuternaya delovaya igra dlya sovershenstvovaniya sistemyi vyisshego obrazovaniya. Upravlenie obrazovaniem: teoriya i praktika. Moskva, 2014. № 3. 131 s.
8. Verbitskiy A. A. Delovaya igra v kompetentnostnom formate. URL:https://docplayer.ru/50423936-Delovaya-igra-v-kompetentnostnom-formate-a-a-verbickiy.html (data zvernennya: 11.04.2016).
9. Sysoieva S. O. Suchasni IT v osviti doroslykh. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka : zb. nauk. pr. Kyiv : Vydavnytstvo PP «EKMO», 2004. Vyp. 2. S. 194–199.
10. Metodyka pidhotovky ta provedennia navchalnykh zaniat z operatyvno-taktychnykh dystsyplin z vykorystanniam zasobiv imitatsiinoho modeliuvannia boiovykh dii : metod. posib. / V. Ye. Bobylov ta in. ; za zah. red. S. M. Salkutsana. Kyiv : NUOU, 2015. 40 s.
11. Imitatsiine modeliuvannia u praktytsi pidhotovky viisk : navch. posib. / V. Ye. Bobylov ta in.; za zah. red. O. Yu. Permiakova. Kyiv : NUOU, 2015. 120 s..
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати як монографію), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
4. Персональні дані і метадані, які наводяться у статтях, надаються для їх зберігання і оброблення в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена.