Особливості сприйняття та реагування на отриману інформацію

Автор(и)

  • Oleksandr Voitko Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна
  • Vitalii Katsalap Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна
  • Volodymyr Cherneha Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2019-36-3-171-174

Ключові слова:

цільова аудиторія, інформаційно-психологічний вплив, сприйняття інформації, реагування на інформацію, психологічний портрет

Анотація

Аналіз подій з початку загострення відносин між Україною та Російською Федерацією свідчить про те, що практичні заходи протидії інформаційно-психологічним впливам з боку противника були малоефективними.

Розвиток та інформатизація суспільства вимагає від збройних сил нових підходів до ведення збройної боротьби, центр якої інтенсивно зміщується з поля бою в інформаційний простір, де відбувається головна битва за людину, через її внутрішній емоційний стан.

Емоційний стан відіграє величезну роль в процесі підготовки та проведення маніпуляції свідомістю людини або масовою свідомістю при здійсненні впливу на, мотивацію, раціональне мислення з метою зміни моделей поведінки визначених цільових аудиторій, що в свою чергу посилює негативний психологічний вплив. При виробленні матеріалів для організованого цілеспрямованого втручання у свідомість, необхідно враховувати як та чи інша особистість (цільова аудиторія) буде сприймати надану їй інформацію.

Метою даної статті є аналіз особливостей сприйняття та реагування суспільства (певних цільових аудиторій) на інформацію, що циркулює в їхньому інформаційному просторі. Визначається, класифікація цільових аудиторій по способам сприйняття та реагування на отриману інформацію.

Посилання

1. Bandurka O.М. (2006). Psychology of crowd. Kharkiv: Titul. 208 p.

2. Asmolov O.Gh. (1990). Psychology of Personality. Moskva: MDU, 259 p.

3. Zelinskyi S.О. (2008) Information and psychological impact on the mass consciousness. The media of communication, information and propaganda – as a conductor of manipulative methods of influencing the subconscious and modeling the actions of the individual and the masses. SPb.: Skifija. 416 р.

4. Bocharov M.М., Voitko O.V., Tyshchenko M.H. (2015). The combined arms units protection task from the negative information and psychological warfare during the anti terrorist operation. Scientific journal “Modern Information Technologies in the Sphere of Security and Defence”. №2(23). pp. 139-143.

5. Katsalap V.O., Voitko O.V., Cherneha V.M. (2018). Methodology of estimation of threats of information security of Ukraine in the military field. Scientific journal “Modern Information Technologies in the Sphere of Security and Defence”. №1(31). pp. 149-154.

6. Katsalap V.O., Voitko O.V., Rakhimov V.V. (2019). Analysis of features of manipulation, as to instrument of psychological influence on consciousness. Scientific journal “Modern Information Technologies in the Sphere of Security and Defence”. №2(35). pp. 121-126

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Номер

Розділ

Стратегічні комунікації та когнітивні системи спеціального призначення