Оцінювання ризику в системі забезпечення безпеки польотів державної авіації України
DOI:
https://doi.org/10.33099/2311-7249/2019-34-1-155-160Ключові слова:
забезпечення безпеки польотів, теорія ризиків, державна авіаціяАнотація
На даний час командир авіаційної частини приймає рішення на проведення польотів в умовах невизначеності. Відсутність повної вхідної інформації змушує його спиратись на власний досвід та інтуїцію. При цьому існуюча нормативна база не вимагає від особи, яка приймає рішення, проведення оцінювання ризиків щодо реалізації прийнятого рішення для забезпечення безпеки польотів. І як наслідок, якість рішення цілком залежить від компетентності і досвіду особи, яка його приймає. В статті розглядається можливість імплементації підходів теорії ризиків до системи забезпечення безпеки польотів державної авіації. Запропоновано алгоритм прийняття рішення на основі оцінювання ризику. Проведено аналіз методів, що застосовуються в цивільній авіації для оцінювання ризику. Розглянуто доцільність їх застосування для умов діяльності державної авіації. Для вирішення задач оцінювання ризику безпеки польотів державної авіації України запропоновано використовувати поєднання методів Байєсівського аналізування, методу Показників (індексів) ризику та Матрицю “наслідок/ймовірність” розмірністю 5x5.
Посилання
1. NATO STANAG 7106, FLIGHT SAFETY, March 2007, AFSP-1(A).
2. Flight safety for the Canadian Armed Forces. A-GA-135-001/AA-001. 6 July 2015.
3. Safety Management Manual Doc 9859, Forth edition 2018, available at: https://www.unitingaviation.com/publications/9859/ (21.01.2019)
4. Povitrianyi Kodeks Ukrainy. Ukaz Prezydenta Ukrainy № 3393–VI vid 19.05.2011.
5. ISO 31000:2018 “Risk management – Guidelines” available at: https://www.iso.org/standard/65694.html
6. Natsionalnyi standart Ukrainy DSTU IES/ISO 31010:2013 “Keruvannia ryzykom. Metody zahalnoho otsiniuvannia ryzyku”.
7. Natsionalnyi standart Ukrainy DSTU ISO Gude 73:2012 “Rysk menedzhment. Terminy ta vyznachennia”.
8. Gerd Els, Safety Assessment Methodologies and Application for the Deployment of Laptops in Production System Environment, available at: https://www.giac.org/paper/gsec/4219/safety-assessments-methodologies-applica-tion-deployment-laptops-production-system/106765 (21.01.2019)
9. Kaplan S., Garric B. On the Quantitative Definition of Risk.Risk fndFnalysis.Vol.1, no. 1, 1981. Pp. 11-27.
10. Netjasov F., Janic M. A Review of Research on Risk and Safety Modeling in Civil Aviation. Journal of Air Transport Management.Vol.14, issue 4, 2008, Pp. 213-220.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати як монографію), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
4. Персональні дані і метадані, які наводяться у статтях, надаються для їх зберігання і оброблення в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена.