МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ПРОЦЕСУ ПЕРЕДАЧІ ДАНИХ В РЕЖИМІ ВИЯВЛЕННЯ ПОМИЛОК ОТРИМУВАЧЕМ З УРАХУВАННЯМ ВІДМОВ НА ВУЗЛАХ КОММУТАЦІЇ В МЕРЕЖАХ АСУ ПОВІТРЯНИМ РУХОМ

Автор(и)

  • Serhii A. Oberemok Кіровоградська льотна академія Національного авіаційного університету, Ukraine
  • Serhii V. Polishchuk Національний університет оборони України імені Івана Черняховського,

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2018-31-1-77-80

Ключові слова:

мережі обміну даними, , передача даних, пакети даних, ймовірнісно-часові характеристики, вузол комутації, виправлення помилок, ймовірнісно-часовий граф

Анотація

При передачі інформації в сучасних мережах автоматизованих систем управління повітряним рухом використовують різноманітні методи управління обміном даними, що обумовлено необхідністю забезпечення часу доставки та допустимого значення еквівалентної ймовірності помилки. При цьому для гарантованої доставки повідомлень здійснюється контроль достовірності переданих даних, який реалізується за рахунок застосування завадостійкого кодування в режимах виявлення або виправлення помилок з перевіркою на кожному з проміжних вузлів комутації або безпосередньо одержувачем. Таким чином, для дослідження ймовірнісно-часових характеристик методів управління обміном даними в мережах обміну даними необхідно провести аналіз процесу передачі пакетів в зазначених режимах із урахуванням впливу проміжних вузлів комутації. У статті описана математична модель, яка дозволяє дослідити основні ймовірнісно-часові характеристики процесу передачі даних в мережах автоматизованих систем управління повітряним рухом в режимі виявлення помилок із урахуванням додаткових потоків інформації від інших джерел та ймовірних відмов на вузлахкомутації.

Посилання

1. Alekseev S.V., Prozorov A.M., Kovalenko D.A. Fragmentation of packets in the bit oriented data transfer procedure with acknowledgment. Radio-electronic and computer systems. 2005, No. 2(10), P. 11–18.

2. Oberemok S.O. The model of the package parcels in commuting schools with the same topology of ACS network by air traffic. Navigation and communication control systems, 2018, No. 1, P. 28–31.

3. Oberemok S.O. Mathematical model of switching process in means with fully connected topology in ACS networks by air movement. Navigation and communication control systems. 2018, No. 2(48). P. 30–34.

4. Alekseev S.V. Mathematical model of the process of data transmission through intermediate message switching centers for the case of applying noise-immune code in the mode of error detection with packet checking by the recipient. Sb. sciences HUPS, 2010,No.3(25),P.123–125.

5. Bertsekas D. Gallagher R. Data networks. M., 1989, 544p.

6. Zaichenko Yu.P., Gonta Yu.V. Structural optimization of computer networks. К., 2006. 168 p.

7. Berezko M.P., Vishnevsky V.M., Levner E.V., Fedotov E.V. Mathematical models for the investigation of routing algorithms in data transmission networks. Information Processes. 2011, T.1, No. 2. P.103–125.

8. Kharitonov O.A. Quality of service and efficient use of resources in multiservice networks. Vestnik Svyazi. 2014, No.12,P.48–55.

9. Popovsky V.V. Mathematical modeling of complex systems.MilitaryAcademy ofCommunications, 1990, 156 p.

10. Shvartsman V.O. Thequality of services of networks of the next generation. Electrosvyaz. 2016, No. 3. P. 26–31.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-01

Номер

Розділ

Теоретичні основи створення і використання інформаційних технологій