Уніфікація методів психологічного впливу у відеоіграх російської федерації під час рекрутингу
DOI:
https://doi.org/10.33099/2311-7249/2024-50-2-47-53Ключові слова:
відеогра, пропаганда, уніфікація, методи психологічного впливу, ознаки маніпуляції, рекрутинг, геймер, «Лучшие в аду»Анотація
Мета статті. Метою статті є дослідження уніфікації методів психологічного впливу у відеоіграх російської федерації під час рекрутингу. Проведено аналіз контенту відеоігри «Лучшие в аду» та визначені напрями подальшого використання російською федерацією уніфікованих методів психологічного впливу в національних наративах. Також важливою частиною дослідження є аналіз реального прикладу використання російською федерацією продукту ігрової індустрії для рекрутингу молоді до лав збройних сил.
Методи дослідження. Під час проведення дослідження застосовано метод контент-аналізу, що дозволило виявити специфічні елементи гри, які використовуються для маніпуляції свідомістю гравців і їхнього сприйняття військової служби. Метод компаративного аналізу дав змогу виявити схожості та відмінності у підходах до рекрутингу за допомогою відеоігор. Аналіз наративної складової відеоігрової продукції дав змогу виявити основні наративи, які використовуються для формування патріотичних настроїв і героїзації бойових дій серед молоді. А метод класифікації дав змогу систематизувати різні методи маніпуляції та надати їм структуровану форму для подальшого аналізу.
Отримані результати дослідження. У статті наведено класифікацію ознак маніпуляцій у відеоіграх, які використовуються для рекрутингу до лав збройних сил російської федерації. Складено і пояснено суть порівняння методів психологічного впливу, які використовуються в різних країнах для рекрутингу через відеоігри. Удосконалено розуміння ефективності цих методів у контексті сучасних інформаційних операцій.
Елементи наукової новизни. У статті створено класифікацію ознак маніпуляції у відеоіграх, що використовуються для рекрутингу до лав збройних сил російською федерацією. На основі аналізу контенту відеоігри «Лучшие в аду» удосконалено розуміння психологічного впливу відеоігор на свідомість гравців. Формалізовано модель впливу відеоігор на формування поведінкових установок і патріотичних настроїв серед молоді. А також проаналізовано нові підходи до використання відеоігор як інструментів інформаційно-психологічних операцій, що дозволяє краще зрозуміти їх потенціал для рекрутингу.
Теоретична та практична значущість статті. Стаття описує потенційні можливості психологічного впливу на цільові аудиторії через відеоігри, зокрема, під час рекрутингу до лав збройних сил. Це дасть змогу розширити розуміння взаємодії між відеоіграми та рекрутингом, допомагаючи глибше аналізувати вплив сучасних інформаційних технологій на свідомість молоді. Дані дослідження дозволять створити більш ефективні стратегії для використання відеоігор у національних інтересах, зокрема, в контексті рекрутингу, а також у виробленні стратегій протидії рекрутинговим кампаніям російської федерації.
Посилання
Бобров А. Є. Пропаганда 2023: Інформаційні війни під час російської агресії. Харків : «Фоліо, 2023. 157 с.
Почепцов Г. Г. Токсичний інфопростір. Як зберегти ясність мислення і свободу дії. Харків : «Віват», 2022. 384 с.
Тут решения принимают за доли секунды. Зачем геймеров вербуют в армии по всему миру и как они применяют свои навыки? 2024. URL: https://lenta.ru/articles/2024/04/10/ae/ (дата звернення: 13.05.2024).
Uncle Sam wants you – to play video games for the US Army. 2018. URL: https://www.stripes.com/branches/army/2018-11-09/uncle-sam-wants-you-%E2%80%94-to-play-video-games-for-the-us-army-1511490.html1 (Accessed: 13.05.2024).
Южная Корея призывает в армию геймеров. 2006. URL: https://podrobnosti.ua/297871-juzhnaja-koreja-prizyvaet-v-armiju-gejmerov.html (дата звернення: 13.05.2024).
Правительство РФ планирует выделить до $50 млрд на поддержку отечественной видеоигровой индустрии. 2022. URL: https://habr.com/ru/news/706320/ (дата звернення: 13.05.2024).
Игрушки на миллиард: государство готово вкладывать деньги в развитие игрового контента. 2022. URL: https://www.vedomosti.ru/technology/articles/2022/06/21/927801-razrabotchiki-kompyuternih-igr (дата звернення: 13.05.2024).
В России создается еще одна ассоциация разработчиков видеоигр. 2023. URL: https://www.vedomosti.ru/technology/articles/2023/03/23/967753-v-rossii-sozdaetsya-esche-odna-assotsiatsiya-razrabotchikov-videoigr (дата звернення: 13.05.2024).
Разработчики из Владивостока представили реалистичный военный шутер «Лучшие в аду». 2024. URL: https://www.igromania.ru/article/32565/razrabotchiki-iz-vladivostoka-predstavili-realistichnyij-voennyij-shuter-luchshie-v-adu/ (дата звернення: 13.05.2024).
«Лучшие в аду»: Евгений Пригожин появится в компьютерной игре про «Вагнер». 2024. URL: https://news.ru/russia/luchshie-v-adu-poyavilsya-trejler-kompyuternoj-igry-pro-chvk-vagner-i-svo/ (дата звернення: 13.05.2024).
Геймеры составили список видеоигр, в которых можно сражаться против русских или военных СССР. 2022. URL: https://itc.ua/news/gejmery-sostavili-spisok-videoigr-v-kotoryh-mozhno-srazhatsya-protiv-russkih-ili-voennyh-sssr-mestami-nuzhno-primenit-voobrazhenie-i-konechno-zhe-ne-zabyt-ob-orkah/ (дата звернення: 13.05.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Версії
- 2024-09-06 (2)
- 2024-08-28 (1)
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати як монографію), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
4. Персональні дані і метадані, які наводяться у статтях, надаються для їх зберігання і оброблення в різноманітних базах даних і інформаційних системах, включення їх в аналітичні і статистичні звітності, створення обгрунтованих взаємозв'язків об'єктів творів науки, літератури і мистецтва з персональними даними і т.п. на території, яка не обмежена.