Часткова методика оцінювання рівня методичної діяльності кафедри військової підготовки

Автор(и)

  • Олександр Георгадзе Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-9306-6660
  • Віктор Петров Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0001-7966-2020

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2022-43-1-99-104

Ключові слова:

методична діяльність, вогнева підготовка, показники оцінювання, кафедра військової підготовки

Анотація

Необхідність впровадження нових підходів щодо організації військової підготовки громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу зумовлено збройною агресією Російської Федерації проти України та потребою сил оборони держави у якісно підготовлених молодших офіцерах. Трансформація системи підготовки у вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти з урахуванням стандартів держав-членів НАТО, швидкі зміни технологій і поява нових зразків стрілецької зброї та озброєння, тактики дій, характерних для сучасних збройних конфліктів, способів, форм та методів навчання з вогневої підготовки вимагають обґрунтованого підходу до питань удосконалення методичної діяльності кафедри військової підготовки, що не можливо без використання відповідного науково-методичного апарату.

У статті запропонована часткова методика оцінювання рівня методичної діяльності кафедри військової підготовки, як складова комплексної методики оцінювання ефективності вогневої підготовки з громадянами України за програмою підготовки офіцерів запасу, яка дозволяє врахувати вплив методичної майстерності науково-педагогічних працівників та навчально-методичне забезпечення з вогневої підготовки.

Оцінка рівня методичної майстерності науково-педагогічних працівників з вогневої підготовки розраховується за залежністю, яка враховує їх рівень знань і умінь з вогневої підготовки, стаж педагогічної роботи з викладання вогневої підготовки, наявність бойового досвіду, курсів підвищення кваліфікації та наукового ступеня.

Оцінка рівня навчально-методичного забезпечення з вогневої підготовки розраховується за залежністю, яка враховує достатність забезпечення заходів вогневої підготовки навчально-методичними матеріалами та інформаційними джерелами.

Дана часткова методика дозволяє провести кількісну оцінку рівня методичної діяльності кафедри військової підготовки, а також виявити проблемні питання, що зумовлює необхідність розроблення рекомендацій з удосконалення методичної діяльності на кафедрі військової підготовки.

Посилання

Георгадзе О.А., Столінець С.Л., Юр’єв О.О. Часткова методика оцінювання рівня методичної підготовки керівників занять під час проведення бойового злагодження артилерійської бригади. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. 2019. № 2 (35), С. 155–158.

Heorhadze O.A., Kamalov Y.V. Methods for assessing the readiness level of an educational institution for military training of citizens according to the program of reserve officers. Political Science and Security Studies Journal (Poland) Vol. 1. № 2. – 2021 – Р. 90 – 97.

Георгадзе О.А., Харабара В.І. Часткова методика оцінювання рівня підготовленості танкової бригади у ході відновлення боєздатності. Journal of Scientific Papers “Social development and security”. – 2019. – 9(4). – Р. 131 – 142.

Heorhadze O.A., Vynokurov D.V. Comprehensive methodology for evaluating the effectiveness of training the variable composition of the training center. Political Science and Security Studies Journal. Vol. 2. № 2. – 2021 – Р. 77 – 85.

Heorhadze, О.А., Barhylevych А.V. Separate brigade of territorial defence level of training organization assessment methodology. Political Science and Security Studies Journal. (2020) Vol. 1. № 1, P. 71-75.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-03

Номер

Розділ

Інтерактивні моделі розвитку науково-освітнього простору у сфері безпеки та оборони