Стеганографічний метод на основі безпосереднього та непрямого вбудовування даних для областей зображення з різною насиченістю

Автор(и)

  • Ali Bekirov Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6155-0597
  • Volodymyr Yaschenok Харківський національний університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7806-8078
  • Oleksandr Kreidun Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0431-1044

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2019-34-1-115-120

Ключові слова:

стеганографічна система, найменш значимий біт, непряме стеганографічне вбудовування

Анотація

В сучасних умовах обстановки та під час проведення стабілізаційної операції об’єднаних сил Повітряні Сили України є одним з головних носіїв бойового потенціалу Збройних Сил України.


Здійснено аналіз тенденцій впровадження цифрових технологій скритного управління та передачі даних в Збройних Силах Повітряних Сил України під час побудови сучасної системи управління військами. На сьогоднішній день, крім створення нових зразків авіаційної техніки, активно виконується модернізація існуючого бортового радіоелектронного обладнання.

Метою даної статті є розробка стеганографічного методу на основі сумісного використання безпосереднього і непрямого вбудовування даних. В даній статті автори розглядають особливості використання стеганографічних методів для приховування інформації в умовах сучасного збройного протистояння. Сформовано вимоги до стеганографічного методу, які полягають у мінімізації та розподіленні спотворень вихідного зображення-контейнера в результаті вбудовування інформації. Визначено основні вимоги при розробці методу непрямого вбудовування. Розроблений метод непрямого стеганографічного вбудовування, який полягає у модифікації робочих елементів блоку відносно еталонної точки по трьом рівням. Створено систему прямого та зворотного стеганографічного перетворення на основі розробленого методу непрямого вбудовування.

Посилання

1. Verba, V., Sydorenko O. (2001). Metodychne napovnennia kursu «Proektnyi analiz» [Methodical content of the course "Project Analysis"]. Sytuatsiina metodyka navchannia: ukrainskyi dosvid. Tsentr innovatsii ta rozvytku, 165-170.

2. Dolgorukov A. Case-study method as modern technology of vocational training.

3. Zhyhylei, Y. M. (2012). Formyrovanye professyonalnykh kompetentsyi s pomoshchiu keismetoda v vysshem obrazovanyy [Formation of professional competencies using the case-method in higher education]. Prepodavatel KhKhI vek, 29-36.

4. Malysheva M.A. (2011). Sovremennye tekhnolohyy obuchenyia y ykh rol v obrazovatelnom protsesse [Modern technologies of teaching and their role in the educational process]. Sovremennnye tekhnolohyy obuchenyia v vuze (opyt NYU VShЭ v Sankt-Peterburhe). – SPb, 6-25.

5. Basics of the case-method.

6. Pohrebelnaia N. Y. (2008). Keis-metod kak uslovye formyrovanyia yssledovatelskykh sposobnostei studentov vuza [Case-method as a condition for the formation of research abilities of university students]. Nauka y shkola, 73.

7. Surmin Yu. P. (2005). Metod analizu sytuatsii (Case study) ta yoho navchalni mozhlyvosti. Hlobalizatsiia i Bolonskyi protses: problemy i tekhnolohii [Case-study method and its educational capabilities. Globalization and the Bologna process: problems and technologies], 71-82.

8. Surmyn Yu.P.(2002). Sytuatsyonnyi analyz, yly Anatomyia Keis-metoda [Situational Analysis, or Case Method Anatomy]. Tsentr ynnovatsyi y razvytyia, 41-56.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-06

Номер

Розділ

Інформаційно-аналітична діяльність у сфері безпеки та оборони