Хвильовий метод визначення траєкторій БПЛА для ефективного спостереження за ділянкою місцевості

Автор(и)

  • Yurii H. Danyk Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Ukraine
  • Ihor I. Balytskyi Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.33099/2311-7249/2018-33-3-143-147

Ключові слова:

БПЛА, Хвильовий метод, Маска хвильового алгоритму, Ефективність спостереження, Побудова оптимальних маршрутів

Анотація

У роботі розглянуто застосування хвильового методу пошуку оптимальних щодо спостереження за ділянкою кордону траєкторій польоту БПЛА у тримірному просторі. При побудові тримірної маски модифікованого хвильового алгоритму, що описує точки повітряного простору з точки зору ефективності спостереження з них за ділянкою кордону, використаний відповідний показник ефективності. Даний показник враховує сукупність факторів, що суттєво впливають на результуючу ефективність спостереження: перешкоджаючий вплив рельєфу місцевості та рослинності, роздільна здатність камери БПЛА, вплив умов спостереження. З метою зменшення обчислювальної складності хвильового алгоритму, яка суттєво зростає при збільшенні розмірності простору в якому симулюється поширення хвилі, запропонований спосіб дискретизації досліджуваного простору в якому виконується задача. Використання запропонованого підходу до дискретизації суттєво зменшує потужність множини точок на які поширюється робота хвильового методу.

Посилання

Borovyk O. V., Method of estimation of the efficiency of functioning of one tower of the system of optoelectronic observation [Metodyka otsinky efektyvnosti funktsionuvannia odniiei vezhi systemy optyko-elektronnoho sposterezhennia] / O. V. Borovyk, R. V. Rachok, M. M. Darmoroz // Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia : viiskovi ta tekhnichni nauky / holov. red. Oleksiienko B. M. – Khmelnytskyi : Vyd-vo NADPSU, 2016. – No. 4(70). – P. 208–226.

Borovyk O. V., Estimation of the efficiency of optoelectronic observation system operation [Otsinka efektyvnosti funktsionuvannia systemy optyko-elektronnoho sposterezhennia] / O. V. Borovyk, R. V. Rachok, M. M. Darmoroz // Radioelektronika, informatyka, upravlinnia. – 2017. – No. 2 (41). – P. 93–99.

Rachok R. V., Structural optimization of the system of optoelectronic observation [Strukturna optymizatsiia systemy optyko-elektronnoho sposterezhennia] / R. V. Rachok, O. V. Borovyk, L. V. Borovyk, // Radioelektronika, informatyka, upravlinnia. – 2017. – No. (43). – P. 151–161.

Balytskyi I. I., Providing safety of unmanned aerial vehicles flight in solving border guarding tasks [Zabezpechennia bezpeky polotu bezpilotnykh litalnykh aparativ pry vyrishenni zavdan z okhorony kordonu] / I. I. Balytskyi // Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: Viiskovi ta tekhnichni nauky – 2018 – No. 2(76) – P. 55-65.

Zhang H., J. Q. Sun, Q. J. Hui, and J. Guo. “Vehicle Route Optimization of Centrally Dynamic Route Guidance Systems.” Urban Transport XIV (August 15, 2008). doi:10.2495/ut080651. (eng).

Shapovalova S. І., Optimization of route search on topographic maps [Optymizatsiia poshuku marshrutu na topohrafichnykh kartakh] / S. I. Shapovalova, D. K. Radchenko // Adaptyvni systemy avtomatychnoho upravlinnia : mizhvidomchyi naukovo-tekhnichnyi zbirnyk. – 2013. – No. 1(22). – P. 60–65. – Bibliohr.: 4 nazvy.

Online Graph Pruning for Pathfinding on Grid Maps [Elektronnyiresurs]. – Available at: http://users.cecs.anu.edu.au/∼dharabor/data/papers/ harabor-grastien-aaai11.pdf. (eng).

Rachok R. V., Methodology for determining the land environment mask on the basis of the speed characteristics of vehicles using analogy with light refraction [Metodyka vyznachennia masky mistsevosti na osnovi shvydkisnykh kharakterystyk transportnykh zasobiv z vykorystanniam analohii iz zalomlenniam svitla] / R. V. Rachok // Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia : viiskovi ta tekhnichni nauky / holov. red. Oleksiienko B. M. – Khmelnytskyi : Vyd-vo NADPSU, 2017. – No. 3(73). – P. 350–361.

Katerynchuk І. S., Using wave algorithm to determine the rational route of movement in geoinformation systems [Vykorystannia khvylovoho alhorytmu dlia vyznachennia ratsionalnoho marshrutu rukhu v heoinformatsiinykh systemakh] / I. S. Katerynchuk, R. V. Rachok, D. A. Mul // Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia : viiskovi ta tekhnichni nauky / holov. red. Oleksiienko B. M. – Khmelnytskyi : Vyd-vo NADPSU, 2007. – No.40. – P. 29–30.

Katerynchuk І. S., Algorithm to determine the rational route of movement in geoinformation systems [Alhorytm dlia vyznachennia ratsionalnoho marshrutu rukhu v heoinformatsiinykh systemakh] / I. S. Katerynchuk, R. V. Rachok, D. A. Mul // Zbirnyk naukovykh prats Viiskovoho instytutu Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. T. Shevchenka. – K. : Vyd-vo VIKNU, 2010. – No. 28. – P. 320–322.

Rachok R. V., Method to determine rational routs of the border agency rapid reaction units movement [Metodyka vyznachennia ratsionalnykh marshrutiv pidrozdiliv shvydkoho reahuvannia prykordonnoho vidomstva] / R. V. Rachok // Naukoiemni tekhnolohii. – 2017. – No. 3(35). – S. 266–271.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-15

Номер

Розділ

Високотехнологічні аспекти воєнного мистецтва